Wyposażenie lodziarni, doradztwo, szkolenia, serwis.
Zadzwoń lub napisz i dowiedz się więcej.
Witryna do lodów to centralny element lodziarni. Od jej sprawności i niezawodności zależy przede wszystkim smak serwowanych deserów, za to jej wygląd przyciąga i pomaga zachęcić klientów do sprawienia sobie odrobiny przyjemności. Na rynku dostępnych jest wiele urządzeń tego typu, dlatego nietrudno się pogubić. Czym różnią się poszczególne produkty i którą witrynę na lody wybrać?
Witryna do lodów zwana również konserwatorem jest niezbędna wszędzie tam, gdzie podaje się lody gałkowe. To urządzenie do przechowywania mrożonych smakołyków w odpowiednich warunkach, pozwalające zachować ich właściwą konsystencję i smak. Wyposażone jest w komory, w których umieszcza się pojemniki (tzw. kuwety) z poszczególnymi smakami gotowymi do sprzedaży.
Współczesne maszyny tego typu są higieniczne dzięki wykonaniu ze stali szlachetnej, a także bardzo wygodne w użytkowaniu. Wiele z nich jest wyposażonych w automatyczne systemy odszraniania i rozmrażania oraz podgrzewane szyby, co ułatwia utrzymanie sprzętu w stanie optymalnej efektywności i nienagannej prezencji. Nowoczesne witryny do lodów to również precyzyjna kontrola temperatury i automatyczne alarmy w przypadku wystąpienia usterki. Ponadto tego typu sprzęt zwykle jest bardzo gustowny – w końcu witryna ma również zachęcać do zakupu lodów i odpowiednio eksponować ich walory.
Witryna kojarzy się przede wszystkim z wyeksponowanymi pojemnikami z lodami schowanymi za transparentną szybą. Taki rodzaj urządzenia pozwala na odpowiednią ekspozycję smaków i potrafi skusić klienta czasami jedynie za sprawą apetycznego wyglądu umieszczonych w nim mrożonych deserów. Jednak coraz częściej wybieranym typem konserwatora jest tzw. witryna pozzetti. Przyjrzyjmy się bliżej obu.
Transparentna witryna na lody gałkowe może mieścić zarówno kilka, jak i kilkadziesiąt smaków lodów. Najczęściej spotykane modele są podłużne i eksponują lody w jednym lub dwóch rzędach. Możliwe jest jednak również wyposażenie lodziarni witryną narożną lub inną o mniej typowym kształcie.
Poza parametrami technicznymi urządzenia warto zwrócić uwagę na sposób umieszczania w nich pojemników, czyli wysokość linii ekspozycyjnej – w niektórych przypadkach lody są widoczne tylko z bliska, ale w innych mogą zapraszać do skosztowania nawet z daleka. Ważnym dodatkiem jest też wbudowane oświetlenie, które ułatwia dokładne przyjrzenie się dostępnym smakom i eksponuje ich walory. Przykładem doskonałego produktu tego typu jest model ISA Supercapri dostępny w kilku wielkościach.
Ekspozytor do lodów to rozwiązanie, które sprawdza się przede wszystkim w większych lokalach: w kawiarni, cukierni, piekarni, a także na wyspie w galerii handlowej.
Innym obecnie coraz popularniejszym rodzajem konserwatora do lodów jest taki z zamkniętymi pojemnikami ze stali nierdzewnej. Tego typu urządzenie nazywane jest witryną pozzetti (co z języka włoskiego oznacza studzienki). W blacie chowane są głębokie, cylindryczne kuwety z pokrywkami wykonanymi ze stali, niekiedy przeszklonymi. W tym wypadku sprzedawca nie może oczekiwać, że lody skuszą klientów swoim wyglądem, a do identyfikacji smaków używa się jedynie ich nazw i opisów. Witryna do lodów pozzetti ma jednak swoje zalety. Charakteryzuje się przyciągającym wzrok wyglądem w stylu retro, dlatego często jest utożsamiana z wysokiej jakości lodami rzemieślniczymi. Zwykle jest niewielka – najczęściej występuje jako konserwator do lodów na 6 kuwet. Czasami mieści też 4, 6 lub 10 smaków, zawsze ma jednak niewielkie wymiary. Jest również bardziej ekonomiczna w eksploatacji. Polecany model tego typu to np. COF Festival.
Konserwator do lodów pozzetti często jest używany do sprzedaży lodów na zewnątrz i świetnie nadaje się do tego celu. Doskonale nadaję się przy modelu sprzedaży z „okienka” w bardzomałym lokalu lub też mobilnej lodziarni.
Gdy zdecydujesz już, jaki rodzaj konserwatora do lodów jest najodpowiedniejszy dla Twojego modelu sprzedaży, pora przyjrzeć się jego parametrom i funkcjom.
Dobrej jakości sprzęt powinien mieć:
Warto również zwrócić uwagę na design. Witryna do lodów zwykle jest głównym i największym elementem wyposażenia lodziarni, kawiarni czy cukierni. Znacząco determinuje więc wystrój i styl lokalu. Nawet jeśli prowadzisz sprzedaż mobilną lub z „okienka”, będąc klientem, nie sposób nie zauważyć urządzenia, z którego sprzedajesz lody. Najlepsi producenci witryn zapewniają wybór kolorów obudowy urządzenia z palety RAL, co umożliwia dopasowanie ich wyglądu do profilu i wizerunku lokalu.
Jeśli nadal masz wątpliwości co do tego, jaka witryna na lody najlepiej sprawdzi się dla Twojego biznesu, skontaktuj się z MK Komi. Swoim klientom proponujemy nie tylko rewelacyjny sprzęt, ale również profesjonalne doradztwo w zakresie wyposażenia i prowadzenia lodziarni, kawiarni lub cukierni. Zapraszamy!