§1

1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży Towarów i Usług (dalej zwane „OWS”) określają̨ prawa i obowiązki stron umów sprzedaży i dostawy towarów oraz usług, w których to umowach sprzedającym jest:

MK-Komi sp. z o.o. z siedzibą w Zabrzu
(dalej zwana „Sprzedającym”)

2. Dane Sprzedającego:

a) adres siedziby: ul. Plutonowego Ryszarda Szkubacza 8, 41-800 Zabrze,
b) wpisana do Rejestru Przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000691318,
c) numer REGON: 368038687,
d) numer NIP: 9691626562,
e) kapitał zakładowy: 505.000,00 PLN.

3. OWS stanowią̨ integralną część wszelkich umów sprzedaży i/lub dostawy towarów lub/i usług (dalej zwanych łącznie „Umowami”, a każde z nich z osobna zwane jest dalej „Umową”) zawieranych przez Sprzedającego. OWS stosuje się do Umów niezależnie od tego czy Umowa została zawarta w formie pisemnej, formie ustnej, w formie elektronicznej, za pośrednictwem programu/platformy informatycznej czy w jakiejkolwiek innej formie. OWS stosuje się także do Umów zawartych per facta concludentia.

§2

1. OWS znajdują zastosowanie wyłącznie do Umów zawieranych przez Sprzedającego z przedsiębiorcami w rozumieniu art.4 ustawy z dnia 06 marca 2018 Prawo przedsiębiorców, Dz.U.2021.162 (dalej zwanej „Ustawą”).

2. OWS nie mają zastosowania do żadnych stosunków prawnych między Sprzedającym a pracownikami ani do stosunków prawnych między Sprzedającym a konsumentami lub/i osobami fizycznymi niebędącymi przedsiębiorcami w rozumieniu art.4 Ustawy.

3. OWS wyłączają stosowanie ogólnych warunków zakupów i wszelkich innych wzorców umownych oraz innych podobnych dokumentów stosowanych/obowiązujących u kupującego będącego drugą stroną Umowy ze Sprzedającym.

4. W razie sprzeczności lub odmienności między treścią OWS a treścią Umów lub/i innych dokumentów sporządzonych przez Sprzedającego i drugą stronę Umowy, pierwszeństwo ma Umowa i inne dokumenty sporządzone przez Sprzedającego i drugą stronę Umowy.

§3

1. Poza definicjami użytymi w paragrafach 1-2 OWS wprowadza się następujące definicje:

a) „Towary” – rzeczy ruchome sprzedawane przez Sprzedającego na podstawie Umów, a w szczególności wszelkiego rodzaju urządzenia/maszyny do wytwarzania lub przechowywania lodów,
b) „Usługi” – usługi świadczone przez Sprzedającego na podstawie Umów polegające w szczególności na wykonywaniu usług dotyczących Urządzeń, np. serwis, naprawy,
c) „Kupujący” – przedsiębiorca w rozumieniu Ustawy będący stroną Umowy ze Sprzedającym nabywający Towary lub/i Usługi od Sprzedającego,
d) „Zamówienie”- dokument, z którego wynika wola Kupującego nabycia od Sprzedającego Towarów lub/i Usług,
e) „Potwierdzenie Zamówienia” – dokument, z którego wynika wola Sprzedającego sprzedania Kupującemu określonej ilości Towarów lub/i Usług w określonym terminie za określoną cenę.

2. Z zastrzeżeniem ust.3 i ust.4 niniejszego paragrafu, dokumenty, o których mowa w ust.1 niniejszego paragrafu, oznaczają:

a) dokumenty sporządzone w zwykłej formie pisemnej,
b) dokumenty sporządzone w formie skanów przesłanych pocztą e-mail,
c) korespondencję elektroniczną, tj. e-mail.

3. Korespondencja e-mail wysłana przez Sprzedającego jest wiążąca jeśli spełnione są łącznie następujące warunki:

a) korespondencja została wysłana z adresu e-mail o domenie @mk-komi.pl,
b) korespondencja została wysłana przez osobę, która zajmuje się sprawą konkretnego Kupującego.

4. Korespondencja e-mail wysłana przez Kupującego jest wiążąca jeśli została wysłana z adresu/-ów e-mail zwykle używanych przez Kupującego w korespondencji ze Sprzedającym lub zwykle używanych przez Kupującego w sprawie zawierania umów zakupu towarów lub/i usług. Korespondencja e-mail wysłana przez Kupującego jest wiążąca niezależnie od tego czy osoba, która wysłała e-mail jest formalnie uprawniona do reprezentacji Kupującego zgodnie z aktualnym odpisem z KRS Kupującego lub zgodnie z posiadanymi pełnomocnictwami.

5. Jeśli Sprzedający nie wyśle Potwierdzenia Zamówienia w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania Zamówienia, przyjmuje się, że Sprzedający nie przyjął Zamówienia do realizacji i tym samym nie doszło do zawarcia Umowy. W sytuacji opisanej w zdaniu poprzednim niniejszego ustępu Kupujący nie będzie miał żadnych roszczeń odszkodowawczych ani żadnych innych roszczeń pieniężnych (poza roszczeniem o zwrot ewentualnej zaliczki na poczet ceny) względem Sprzedającego, których to roszczeń niniejszym zrzeka się.

6. Wyłącza się stosowanie art.77 1 k.c.

7. Dla ważności zawarcia Umowy w sposób opisany w ust.2 litery b) i c) niniejszego paragrafu nie jest konieczne opatrzenie tych dokumentów podpisem elektronicznym i tym samym wyłącza się stosowanie art.78 1 k.c..

§4

1. Do zawarcia Umowy dochodzi z dniem wysłania Kupującemu przez Sprzedającego Potwierdzenia Zamówienia.

2. Katalogi, foldery, broszury i inne materiały pochodzące od Sprzedającego jak i wszelkie informacje odnośnie Towarów i Usług przesyłane w drodze korespondencji e-mail lub w jakikolwiek inny sposób nie stanowią oferty Sprzedającego w rozumieniu art.66 k.c. lecz są jedynie zaproszeniem do podjęcia negocjacji w celu zawarcia Umowy.

3. Wszelkie parametry Umowy aby były wiążące dla Sprzedającego i Kupującego muszą wynikać z Potwierdzenia Zamówienia, a w szczególności dotyczy to:

a) ceny,
b) terminu realizacji Zamówienia,
c) parametrów technicznych Towarów lub/i Usług,
d) sposobu i kosztów dostawy Towarów lub/i Usług,
e) warunków przechowywania Towarów lub/i Usług,
f) warunków używania Towarów lub/i Usług.

4. Jeśli co innego nie wynika z treści dokumentów, o których mowa w paragrafie 3 ust.1 i ust.2 OWS, termin płatności za sprzedaż Towarów lub/i Usług wynosi 14 dni od wystawienia faktury przez Sprzedającego, przy czym Sprzedający wystawia faktury zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

5. Wszelkie ceny Towarów i Usług podawane przez Sprzedającego są cenami netto i zostaną powiększone o podatek VAT w ustawowej wysokości, chyba że Sprzedający wprost oznaczył cenę w kwocie brutto. Cena za Towary i Usługi nigdy nie uwzględnia ceł ani żadnych innych podatków/opłat, które obciążają Kupującego.

6. Za dzień zapłaty ceny za Towar lub/i Usługę przez Kupującego przyjmuje się uznanie rachunku bankowego Sprzedającego.

7. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego podwyższenia ceny za Towary lub/i Usługi jeśli po zawarciu Umowy producent Towarów podwyższy ich ceny zakupu przez Sprzedającego. W sytuacji opisanej w zdaniu poprzednim niniejszego ustępu Sprzedający niezwłocznie poinformuje Kupującego o wzroście ceny i Kupujący będzie uprawniony do złożenia jednostronnego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w ciągu 3 dni od otrzymania informacji o wzroście ceny. Po upływie terminu 3 dni, o którym mowa w zdaniu poprzednim niniejszego ustępu, uprawnienie Kupującego do złożenia jednostronnego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wygasa.

8. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego odstąpienia od Umowy jeśli po zawarciu Umowy dojdzie do:

a) podwyższenia na rynku cen Towarów lub/i komponentów niezbędnych do Usług o więcej niż 10%,
lub
b) wystąpi na rynku brak lub znaczący niedobór Towarów lub/i komponentów niezbędnych do Usług,
lub
c) Kupujący pozostaje w zwłoce z zapłatą na rzecz Sprzedającego jakichkolwiek kwot na jakiejkolwiek podstawie prawnej,
lub
d) Kupujący przekroczył limit kredytu kupieckiego udzielonego mu przez Sprzedającego,
lub
e) nastąpiło pogorszenie sytuacji finansowej Kupującego, a w szczególności gdy ubezpieczyciel cofnął ubezpieczenie wierzytelności Sprzedającego względem Kupującego lub gdy ubezpieczyciel odmówił ubezpieczenia wierzytelności Sprzedającego względem Kupującego.

9. W sytuacji określonej w ust.7 i ust.8 niniejszego paragrafu Kupujący nie będzie miał żadnych roszczeń odszkodowawczych ani żadnych innych roszczeń pieniężnych (poza roszczeniem o zwrot ewentualnej zaliczki na poczet ceny) względem Sprzedającego, których to roszczeń niniejszym zrzeka się.

10. Jeśli Kupujący jest uprawniony do otrzymania zwrotu zaliczki, wówczas zaliczka zwracana jest bez żadnych odsetek.

§5

1. Jeśli co innego nie wynika z treści dokumentów, o których mowa w paragrafie 3 ust.1 i ust.2 OWS, dostawa Towarów lub/i Usług odbywa się na warunkach CIP Incoterms 2020 siedziba Kupującego.

2. Terminem realizacji Zamówienia i Umowy jest data, dostawy Towarów do siedziby Kupującego lub innego miejsca wskazanego przez Kupującego. Jeśli co innego nie wynika z treści dokumentów, o których mowa w paragrafie 3 ust.1 i ust.2 OWS, Kupujący jest zobowiązany przyjąć dostawę Towarów lub/i Usługi w dniu ich dostawy. Jeśli Kupujący nie wypełni obowiązków wynikających ze zdania poprzedniego niniejszego ustępu, Sprzedający jest uprawniony do obciążenia Kupującego karą umowną w wysokości 1% ceny brutto nieodebranych Towarów lub/i usług za każdy dzień zwłoki, przy czym Sprzedający jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.

3. Własność Towarów lub/i Usług oraz ryzyko ich przypadkowej utraty, uszkodzenia lub/i zniszczenia przechodzą na Kupującego z chwilą rozpoczęcia ich wyładunku ze środka transportu.

4. Kupujący jest zobowiązany dokonać sprawdzenia Towarów i Usług w chwili ich wyładunku ze środka transportu pod rygorem utraty uprawnień do zgłaszania jakichkolwiek roszczeń z tytułu wad Towarów lub/i Usług względem Sprzedającego. Kupujący nie jest uprawniony do zgłaszania względem Sprzedającego jakichkolwiek roszczeń na jakiejkolwiek podstawie prawnej jeśli wada ilościowa lub jakościowa Towarów lub/i Usług nie została stwierdzona w dokumencie dostawy Towarów i Usług. Treść zdania poprzedniego niniejszego ustępu nie dotyczy ukrytych wad fizycznych Towarów i Usług, które mogą być zgłaszane w okresie gwarancji, o którym mowa w paragrafie 6 ust.1 OWS. Przez dokument dostawy, o którym mowa w niniejszym ustępie rozumie się każdy dokument, z którego wynika potwierdzenie odbioru Towarów/Usług przez Kupującego bez względu na to czy osoba, która podpisała taki dokument w imieniu Kupującego była uprawniona do reprezentacji Kupującego.

5. Kupujący upoważnia i zobowiązuje kierowcę środka transportu do wykonania obowiązków określonych w ust.4 w imieniu Kupującego.

6. Instalacja Towaru nastąpi niezwłocznie po dostawie Towaru do miejsca ich dostawy w terminie uzgodnionym przez Sprzedającego i Kupującego.

7. Po przeprowadzeniu instalacji Towaru Strony sporządzą protokół odbioru (dalej zwany „Protokołem Odbioru”). Jeśli Protokół Odbioru nie zawiera żadnych adnotacji o wadach Towaru, przyjmuje się że Towar nie posiada wad fizycznych.

8. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za nieterminową dostawę Towaru jeśli spowodowana jest ona siłą wyższą. Za siłę wyższą Strony uznają w szczególności braki lub/i trudności w pozyskaniu przez producenta Towaru surowców i podzespołów, które są konieczne do wyprodukowania Towaru. Za siłę wyższą Strony uznają także przerwane łańcuchy dostaw producenta Towaru, które uniemożliwiają lub/i utrudniają wyprodukowanie Towaru. Termin „siła wyższa” będzie oznaczać także inne okoliczności, których nie można przewidzieć w chwili podpisywania Umowy, spowodowane przez wydarzenia o charakterze wyjątkowym, takie jak wojna, konflikt zbrojny, zamieszki wewnętrzne, pożar, powódź, trzęsienie ziemi i klęski żywiołowe, epidemie/pandemie, ograniczenia prawne wprowadzone przez rządy, a także strajki generalne lub branżowe/zakładowe, które uniemożliwiają realizację Umowy.

9. Żadna ze Stron nie będzie odpowiedzialna za częściowy lub całkowity brak realizacji zobowiązań kontraktowych spowodowany przez siłę wyższą.

10. Strona, której dotyczy działanie siły wyższej będzie zobowiązana do niezwłocznego, pisemnego poinformowania drugiej Strony, nie później niż w ciągu 7 dni od wystąpienia siły wyższej.

11. Kupujący na swój koszt i ryzyko jest zobowiązany do:

a) udostępnienia i odpowiedniego przygotowania miejsca dostawy, gdzie Towar zostanie zainstalowany,
b) przygotowania dostępu do mediów (energii elektrycznej, wody, dostępu do Internetu – w zależności od rodzaju Towaru) podczas instalacji Towaru zgodnie z wymaganiami Sprzedającego najpóźniej w dniu instalacji Towaru,
c) zapewnienia wsparcia technicznego personelu Kupującego podczas instalacji Towaru,
d) wytypowania osoby uprawnionej do podejmowania decyzji technicznych podczas instalacji Towaru.

12. Kupujący ponosi wyłączne ryzyko uszkodzenia Towaru podczas montażu w miejscach, gdzie jest utrudnione przemieszczanie Towaru, np. wskutek wąskich drzwi, wąskich/wysokich schodów, itp.. W sytuacji opisanej w zdaniu poprzednim niniejszego ustępu, jeśli Kupujący zażądał od Sprzedającego montażu Towaru, mimo występowania trudności opisanych w zdaniu poprzednim niniejszego ustępu, wyłączona jest wszelka odpowiedzialność Sprzedającego za uszkodzenia Towaru podczas montażu.

13. Kupujący ponosi koszty zużycia energii elektrycznej i innych mediów podczas instalacji Towaru oraz podczas wykonywania wszelkich innych czynności związanych z instalacją i uruchomieniem Towaru.

14. Kupujący jest zawsze zobowiązany do przestrzegania w okresie eksploatacji Towaru zaleceń odnoszących się do eksploatacji i konserwacji Towaru zawartych w instrukcji obsługi Towaru oraz wynikających z powszechnej wiedzy technicznej.

§6

1. Jeśli Kupujący nie zapłaci ceny za Towar, to niezależnie od postanowień Umowy, Sprzedający jest uprawniony do:

a) wstrzymania się z dostawą Towaru do czasu zapłaty reszty ceny przez Kupującego,
b) złożenia jednostronnego oświadczenia o natychmiastowym odstąpieniu od Umowy jeśli opóźnienie w zapłacie reszty ceny przekracza 30 dni,
lub
c) żądania zapłaty całości ceny od Kupującego, przy czym w takiej sytuacji wydanie Towaru Kupującemu nastąpi dopiero po zapłacie całości ceny.

2. Jeśli Sprzedający złoży oświadczenie, o którym mowa w pkt.1 litera b) niniejszego paragrafu, Sprzedający ma prawo zatrzymać wpłaconą przez Kupującego zaliczkę jako zadatek z powodu nie dojścia do skutku sprzedaży Towaru z przyczyn zawinionych przez Kupującego.

3. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy jest zawsze ograniczona do szkody rzeczywistej z wyłączeniem utraconych zysków oraz z wyłączeniem szkód następczych i szkód pośrednich, a nadto ograniczona jest do ceny Towarów i Usług, których dotyczy dana Umowa.

4. Sprzedający nigdy nie odpowiada za kary umowne i odszkodowania, które obciążają Kupującego, nawet jeśli zostały one spowodowane niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy przez Sprzedającego i w tym zakresie Sprzedający zrzeka się roszczeń względem Kupującego.

§7

1. Sprzedający udziela Kupującemu następujących gwarancji:

a) 12-miesięcznej gwarancji na zakupione fabrycznie nowe Towary,
b) 3-miesiecznej gwarancji na wykonane Usługi,
c) 6-miesiecznej gwarancji na zamontowane części zamienne/eksploatacyjne.

2. Na Towary używane Sprzedający nie udziela gwarancji.

3. Sprzedający zapewnia w okresie gwarancji wsparcie techniczne poprzez Internet i telefon oraz poprzez przyjazd serwisu do miejsca dostawy Towaru.

4. Nie obowiązuje gwarancja producenta Towarów.

5. Termin gwarancji liczony jest od daty sporządzenia Protokołu Odbioru Towarów lub Usług albo od daty, w której zgodnie OWS Towary lub/i Usługi miały zostać odebrane przez Kupującego.

6. Każda wada Towarów i Usług winna być zgłoszona Sprzedającemu pocztą elektroniczną na adres: serwis@mk-komi.pl w ciągu 2 dni roboczych od dostrzeżenia wady przez Kupującego pod rygorem utraty uprawnień do zgłaszania jakichkolwiek roszczeń z tytułu wad Towarów lub/i Usług względem Sprzedającego.

7. Sprzedający jest zobowiązany odpowiedzieć na zgłoszoną reklamację w terminie 14 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Przez odpowiedź na reklamację rozumie się także przyjazd serwisu Sprzedającego do miejsca dostawy Towaru oraz wysłanie korespondencji mailowej Kupującemu przez Sprzedającego.

8. Z zastrzeżeniem ust. 9 niniejszego paragrafu, jeśli Sprzedający uznał reklamację może od wedle swego wyboru naprawić Towary albo dostarczyć Towary lub/i Usługi wolne od wad w terminie nie dłuższym niż 21 dni roboczych licząc od dnia udzielenia odpowiedzi na reklamację.

9. Termin usunięcia usterki określony w ust.8 niniejszego paragrafu może ulec wydłużeniu o czas konieczny do sprowadzenia części/elementu do Towaru od producenta Towaru lub/i od poddostawcy producenta Towaru.

10. Kupujący jest zobowiązany umożliwić Sprzedającemu sprawdzenie reklamowanych Towarów lub/i Usług pod rygorem utraty uprawnień do zgłaszania jakichkolwiek roszczeń z tytułu wad Towarów lub/i Usług względem Sprzedającego.

11. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za Towary lub/i Usługi w ustalonym terminie.

12. Gwarancja nie obejmuje następujących uszkodzeń Towaru:

a) mechanicznych uszkodzeń Towaru z winy Kupującego,
b) części i akcesoriów ulegających normalnemu zużyciu podczas normalnego użytkowania,
c) materiałów eksploatacyjnych,
d) uszkodzeń Towaru spowodowanych niewłaściwym lub niezgodnym z instrukcją obsługi użytkowaniem, przechowywaniem i konserwacją,
e) uszkodzeń spowodowanych użyciem niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych,
f) uszkodzeń spowodowanych skokami napięcia zasilania,
g) Towary zostały uszkodzone przez Kupującego lub osoby trzecie w sposób przypadkowy.

13. Koszty pobytu serwisu Sprzedającego w okresie gwarancji wraz z kosztami podróży, zakwaterowania, wynagrodzenia oraz koszty materiałów niezbędnych do naprawy pokrywa Sprzedający, chyba że usterka nie jest objęta gwarancją.

14. Wszelkie koszty wysyłki części zamiennych objętych gwarancją do zakładu Kupującego lub z zakładu Kupującego pokrywa Sprzedający.

15. Wyłącza się uprawnienia Kupującego z tytułu rękojmi.

16. Kupujący zobowiązany jest do korzystania z serwisu Sprzedającego w okresie trwania gwarancji. W przypadku stwierdzenia faktu ingerencji osób trzecich w rozwiązania techniczne Towaru, Kupujący traci prawo do gwarancji.

17. Jeśli wadliwe działanie Towaru zostało spowodowane z winy Kupującego, koszty usunięcia awarii obciążają Kupującego a termin takiej naprawy zostanie ustalony przez Strony, jednakże Sprzedający w takiej sytuacji jest zobowiązany do usunięcia wady Towaru w możliwie najkrótszym terminie.

18. Z zastrzeżeniem ust.19 niniejszego paragrafu, Kupujący w okresie gwarancji jest zobowiązany przeprowadzić odpłatny przegląd gwarancyjny (dalej zwany „Przeglądem”) Towaru. Przegląd winien odbyć się między 5 a 6 miesiącem eksploatacji Towaru licząc od dnia podpisania Protokołu Odbioru Towaru/Usługi ale zawsze przed upływem 6 miesięcy licząc od dnia podpisania Protokołu Odbioru Towaru/Usługi. Jeśli Kupujący nie wykona Przeglądu zgodnie z treścią zdania poprzedniego niniejszego ustępu, traci uprawnienia z tytułu gwarancji. Kupujący samodzielnie powiadamia Sprzedającego o konieczności wykonania Przeglądu na adres e-mail: serwis@mk-komi.pl Sprzedający nie ma obowiązku przypominania Kupującemu o konieczności wykonania Przeglądu. Dla zachowania terminu wykonania Przeglądu wystarczy powiadomienie Sprzedającego przez Kupującego o konieczności wykonania Przeglądu przed upływem terminu 6 miesięcy, o którym to terminie mowa jest w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu.

19. Jeśli gwarancja udzielona Kupującemu przez Sprzedającego na Towar jest dłuższa niż 12 miesięcy, Kupujący jest zobowiązany przeprowadzać Przeglądy Towaru co 6 miesięcy licząc od dnia podpisania Protokołu Odbioru Towaru/Usługi pod rygorem utraty uprawnień z tytułu gwarancji. W sytuacji opisanej w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu treść ust.18 stosuje się odpowiednio.

§8

1. Prawem właściwym dla OWS i Umów jest prawo polskie.

2. Przelew wierzytelności Kupującego względem Sprzedającego wynikających z OWS lub Umów wymaga uprzedniej, pisemnej zgody Sprzedającego.

3. Kupujący wyraża zgodę na nieodpłatne, bezwarunkowe i nieograniczone w czasie rozpowszechnianie przez Sprzedającego zdjęć wnętrz lokalu, w którym zamontowane zostały Towary lub świadczone były Usługi, w ramach materiałów promocyjnych i informacyjnych dotyczących działalności Sprzedającego, w tym na stronach internetowych, w folderach reklamowych, prezentacjach multimedialnych oraz na innych nośnikach reklamy i promocji, w tym portalach społecznościowych.

4. Wszelkie spory powstałe w związku lub/i na podstawie z OWS lub/i Umów rozstrzygane będą przez polski sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedającego.

5. Nieważność lub/i bezskuteczność niektórych z postanowień OWS nie wpływa na ważność ani skuteczność pozostałych postanowień OWS.

6. Sprzedający ma prawo przechowywania i przetwarzania danych osobowych Kupującego oraz pracowników i współpracowników Kupującego w celu wykonywania Umów oraz w celu obrony przez ewentualnymi roszczeniami Kupującego.

7. Zmiany OWS wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej www.mk-komi.pl, przy czym zmiany OWS nie znajdują zastosowania do Umów już zawartych.

8. OWS obowiązują Kupującego bez konieczności ich wysyłania Kupującemu. Kupujący nabywając Towary i Usługi od Sprzedającego wyraża zgodę na stosowanie OWS.

9. OWS obowiązują od dnia 01.09.2024 r.

 

Ogólne warunki sprzedaży towarów i usług obowiązujące do dnia 31.08.2024 r. dostępne są pod adresem https://mk-komi.pl/wp-content/uploads/2023/03/20230101-MK-KOMI-Ogolne-warunki-sprzedazy.pdf