Nie da się ukryć, że najlepszym sezonem na sprzedaż lodów jest okres wiosenno-letni. Długie dni spędzane poza domem i wysokie temperatury sprzyjają poszukiwaniu ochłodzenia właśnie w formie tego deseru. Jeśli jednak prowadzisz całoroczną lodziarnię, a Twój biznes opiera się właśnie na tym produkcie, musisz znaleźć sposób na to, aby zachęcić klientów do jedzenia lodów także w zimie. Wbrew pozorom, nie jest to tak trudne, jak się wydaje. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiednich smaków. Czyli jakich? Podpowiadamy.

Lody zimą – jak przekonać do nich klientów?

Sprzedaż lodów w zimie jest największym wyzwaniem dla przedsiębiorców prowadzących małe lodziarnie rzemieślnicze. Takie, w których nie ma więcej niż kilku stolików i gdzie trudno o sezonowe rozszerzenie oferty lub jej zupełną zmianę. Jeżeli jesteś właścicielem takiego miejsca, wcale nie musisz zamykać biznesu na okres jesienno-zimowy. Wręcz przeciwnie! Odpowiednia strategia pomoże Ci zyskać lojalnych klientów, którzy będą Cię odwiedzać bez względu na pogodę. Strategie, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż lodów w miesiącach zimowych to na przykład:

  • wprowadzenie programu lojalnościowego – np. bazującego na zbieraniu pieczątek na darmową porcję. Możesz np. w miesiącach zimowych przyznawać ich 2x więcej niż latem albo ograniczyć możliwość ich wykorzystania czasowo. To może być dodatkowa motywacja dla gości, aby odwiedzić lokal mimo niesprzyjającej pogody,
  • sprzedaż lodów w pudełkach na wynos – zimą najlepiej je się lody w „domowym ciepełku”, ale te dostępne w sklepach niekoniecznie dorównują smakiem deserom kraftowym. Dlatego niektóre lodziarnie, zwłaszcza zimą, dają możliwość kupienia większej porcji w specjalnym, zamkniętym opakowaniu. Jego przewiezienie do domu będzie łatwiejsze w mroźny dzień,
  • postawienie na smaki lodów, które zimą przemówią do klientów bardziej niż w miesiącach letnich. Jak zapewne wiesz, preferencje konsumentów mają charakter sezonowy i przekłada się to też na wersje smakowe deserów.

Pomyśl także – nawet jeśli masz niewielki lokal – o uzupełnieniu oferty o coś rozgrzewającego. Może warto zainwestować w ekspres do kawy albo w gofrownicę? Gorący gofr w połączeniu z gałką lodów kraftowych może być strzałem w dziesiątkę, a przygotowanie go nie będzie dużym wyzwaniem!

Kobieta je lody zimą przed telewizorem - mk-komi.pl

Zimą lody chętniej je się w domowym zaciszu. Zaoferuj klientom możliwość zakupu bezpiecznie zapakowanej większej porcji, aby zwiększyć sprzedaż w tym sezonie.

Jakie smaki lodów zimą sprawdzą się najlepiej?

Kiedy na zewnątrz robi się coraz zimniej, a dni są krótkie, nie ma się ochoty na orzeźwienie i schłodzenie, a na „comfort food”, które nasyci i „rozgrzeje” W przypadku zmrożonego deseru z tym drugim elementem może być trudno, ale… niekoniecznie. Wszystko zależy od tego, na jakie smaki lodów postawisz. W ogólnym ujęciu skup się raczej na gęstych, kremowych i „bogatych” recepturach. Lekkie, cytrusowe sorbety czy mikstury na bazie prosecco pozostaw na lato. A jak to zalecenie przełożyć na praktykę?

The best of the best, czyli najpopularniejsze smaki lodów

Zima to dobry moment na powrót do oferty lokalu smaków deseru, które cieszyły się największym uznaniem klientów w ciągu roku. Takie „bestsellery” same w sobie mogą być magnesem, który przyciągnie lojalnych klientów. Tych, którzy zakochali się np. w smaku orzechów nerkowca z solonym karmelem czy białej czekolady z malinami. Na pewno bez problemu stworzysz listę takich wersji lodów – „pewniaków”. Czytaj więcej: Jak różnicować smaki lodów? Tajniki szybkiej produkcji

„Świąteczne” smaki lodów

Jeśli zima, to Boże Narodzenie. Z tym wyjątkowym czasem kojarzą się charakterystyczne aromaty. Daj swoim gościom poczuć magię Świąt, zanim jeszcze nadejdą. Możesz przez cały grudzień i połowę stycznia serwować typowo bożonarodzeniowe smaki. Co powiesz na lody piernikowe, makowe, marcepanowe czy o smaku suszonych śliwek z przyprawami korzennymi? To tylko niektóre pomysły, które bez problemu wcielisz w życie. Ciekawą opcją będą też lody o smaku popularnych ciast wigilijnych – sernika czy makowca.

Rozgrzewające smaki lodów

Jeśli zima, to koniecznie przyprawy korzenne, i to w wielu odsłonach. Zima to najlepsza pora choćby na to, aby zaoferować lody o smaku imbiru z kurkumą i pomarańczą, figi z kolendrą, cynamonowe, kawy z kardamonem czy wanilii z posmakiem anyżowym. To tylko kilka kompozycji, o których możesz się pokusić.

Zimowe sorbety

Jeśli sorbety jako lody zimą, to koniecznie te „rozgrzewające”. Grzane wino, poncz świąteczny, shot imbirowy, korzenna pomarańcza – to tylko niektóre przykłady lekkich, ale nadal odpowiednich na chłodniejsze dni, propozycji.

Nietypowe formy lodów zimą

Lodowy burger? Lizak lodowy? A może rożek w prawdziwej, zastygniętej polewie czekoladowej? Zima to również dobry moment na wprowadzenie takich rozwiązań. To kolejna, oprócz urozmaicenia smaku, forma przyciągnięcia klientów w sezonie niesprzyjającym wysokiej sprzedaży. Upewnij się jednak, że masz na wyposażeniu odpowiedni sprzęt, który pozwoli na przygotowanie lodów w nowym formacie oraz ich przechowywanie. Przydać się może np. dobra szafa mroźnicza na lody. Potrzebne Ci dodatkowe wskazówki, które pomogą w sprzedaży lodów zimą? Zadzwoń lub napisz do ekspertów MK Komi. Pomożemy Ci zwiększyć sprzedaż!