Wyposażenie lodziarni, doradztwo, szkolenia, serwis.
Zadzwoń lub napisz i dowiedz się więcej.
Nie da się ukryć, że najlepszym sezonem na sprzedaż lodów jest okres wiosenno-letni. Długie dni spędzane poza domem i wysokie temperatury sprzyjają poszukiwaniu ochłodzenia właśnie w formie tego deseru. Jeśli jednak prowadzisz całoroczną lodziarnię, a Twój biznes opiera się właśnie na tym produkcie, musisz znaleźć sposób na to, aby zachęcić klientów do jedzenia lodów także w zimie. Wbrew pozorom, nie jest to tak trudne, jak się wydaje. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiednich smaków. Czyli jakich? Podpowiadamy.
Sprzedaż lodów w zimie jest największym wyzwaniem dla przedsiębiorców prowadzących małe lodziarnie rzemieślnicze. Takie, w których nie ma więcej niż kilku stolików i gdzie trudno o sezonowe rozszerzenie oferty lub jej zupełną zmianę. Jeżeli jesteś właścicielem takiego miejsca, wcale nie musisz zamykać biznesu na okres jesienno-zimowy. Wręcz przeciwnie! Odpowiednia strategia pomoże Ci zyskać lojalnych klientów, którzy będą Cię odwiedzać bez względu na pogodę. Strategie, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż lodów w miesiącach zimowych to na przykład:
Pomyśl także – nawet jeśli masz niewielki lokal – o uzupełnieniu oferty o coś rozgrzewającego. Może warto zainwestować w ekspres do kawy albo w gofrownicę? Gorący gofr w połączeniu z gałką lodów kraftowych może być strzałem w dziesiątkę, a przygotowanie go nie będzie dużym wyzwaniem!
Kiedy na zewnątrz robi się coraz zimniej, a dni są krótkie, nie ma się ochoty na orzeźwienie i schłodzenie, a na „comfort food”, które nasyci i „rozgrzeje” W przypadku zmrożonego deseru z tym drugim elementem może być trudno, ale… niekoniecznie. Wszystko zależy od tego, na jakie smaki lodów postawisz. W ogólnym ujęciu skup się raczej na gęstych, kremowych i „bogatych” recepturach. Lekkie, cytrusowe sorbety czy mikstury na bazie prosecco pozostaw na lato. A jak to zalecenie przełożyć na praktykę?
Zima to dobry moment na powrót do oferty lokalu smaków deseru, które cieszyły się największym uznaniem klientów w ciągu roku. Takie „bestsellery” same w sobie mogą być magnesem, który przyciągnie lojalnych klientów. Tych, którzy zakochali się np. w smaku orzechów nerkowca z solonym karmelem czy białej czekolady z malinami. Na pewno bez problemu stworzysz listę takich wersji lodów – „pewniaków”. Czytaj więcej: Jak różnicować smaki lodów? Tajniki szybkiej produkcji
Jeśli zima, to Boże Narodzenie. Z tym wyjątkowym czasem kojarzą się charakterystyczne aromaty. Daj swoim gościom poczuć magię Świąt, zanim jeszcze nadejdą. Możesz przez cały grudzień i połowę stycznia serwować typowo bożonarodzeniowe smaki. Co powiesz na lody piernikowe, makowe, marcepanowe czy o smaku suszonych śliwek z przyprawami korzennymi? To tylko niektóre pomysły, które bez problemu wcielisz w życie. Ciekawą opcją będą też lody o smaku popularnych ciast wigilijnych – sernika czy makowca.
Jeśli zima, to koniecznie przyprawy korzenne, i to w wielu odsłonach. Zima to najlepsza pora choćby na to, aby zaoferować lody o smaku imbiru z kurkumą i pomarańczą, figi z kolendrą, cynamonowe, kawy z kardamonem czy wanilii z posmakiem anyżowym. To tylko kilka kompozycji, o których możesz się pokusić.
Jeśli sorbety jako lody zimą, to koniecznie te „rozgrzewające”. Grzane wino, poncz świąteczny, shot imbirowy, korzenna pomarańcza – to tylko niektóre przykłady lekkich, ale nadal odpowiednich na chłodniejsze dni, propozycji.
Lodowy burger? Lizak lodowy? A może rożek w prawdziwej, zastygniętej polewie czekoladowej? Zima to również dobry moment na wprowadzenie takich rozwiązań. To kolejna, oprócz urozmaicenia smaku, forma przyciągnięcia klientów w sezonie niesprzyjającym wysokiej sprzedaży. Upewnij się jednak, że masz na wyposażeniu odpowiedni sprzęt, który pozwoli na przygotowanie lodów w nowym formacie oraz ich przechowywanie. Przydać się może np. dobra szafa mroźnicza na lody. Potrzebne Ci dodatkowe wskazówki, które pomogą w sprzedaży lodów zimą? Zadzwoń lub napisz do ekspertów MK Komi. Pomożemy Ci zwiększyć sprzedaż!