Prowadzisz cukiernię i zastanawiasz się, co zrobić, aby dotrzeć do nowej grupy klientów? Jednym z produktów, które mogą ich przyciągnąć są tzw. lody włoskie. To jeden z tych deserów, o które stosunkowo łatwo jest wzbogacić ofertę lokalu i, zwłaszcza w sezonie wiosenno-letnim, zwiększyć dzięki temu liczbę gości oraz poprawić wyniki finansowe. Zobacz, dlaczego to może się opłacać.

Sprzedaż lodów włoskich w cukierni – dlaczego to się może opłacić?

Coraz więcej cukierni decyduje się na to, żeby oferować lody włoskie swoim klientom. Oto kilka powodów, dla których taki kierunek działania może być opłacalny.

Produkcja lodów włoskich jest stosunkowo prosta

Jak zrobić lody włoskie? Znacznie prościej niż tradycyjne! Tak zwane lody soft, jak nazywa się te wytwarzane w automacie, nie potrzebują ani tak niskiej temperatury, ani też tak rozbudowanego zaplecza jak desery przygotowywane tradycyjną metodą.

Właściwie potrzebne są tylko:

  • mała maszyna do lodów włoskich,
  • mieszanka na lody, która wymaga tylko krótkiego czasu dojrzewania,
  • rożki i kubeczki do serwowania,
  • ewentualne dodatki i dekoracje, które ozdobią powstające desery

i… gotowe!

Dlatego ich wytwarzania nie trzeba się długo uczyć, a sam proces przygotowania deseru zajmuje kilkadziesiąt sekund – wystarczy pociągnąć za tzw. hebel w maszynie, aby „wycisnąć” mieszankę do rożka i podać klientowi.

Koszt produkcji lodów włoskich jest stosunkowo niski

Szacuje się, że średnia cena wytworzenia 1 litra mieszanki do lodów włoskich to ok. 10-15 zł. Oczywiście wszystko zależy od tego, jakich składników użyjesz. Najprostsze rozwiązanie to sięgnięcie po gotowy proszek, który wymaga jedynie rozrobienia z odpowiednią ilością wody. Alternatywą jest sięgnięcie po mleko, śmietanę oraz cukier i ewentualne dodatki lub też po półprodukty.

Trzeba jednak pamiętać, że maszyna do lodów włoskich dodatkowo napowietrza mieszankę, zwiększając jej objętość. Stopień napowietrzenia zazwyczaj waha się w granicach 30-45%. Dlatego ostateczny koszt produkcji jednego, małego loda włoskiego o wielkości 100-120 ml może być niższy niż 1 zł. W zależności od tego, jaka będzie cena sprzedaży (obecnie standard to ok. 4-5 zł), można wygenerować spory zysk. Warto przy tym podkreślić, że dla cukierni, w której sprzedaż lodów będzie działalnością dodatkową, nie pojawią się dodatkowe koszty związane z obsługą czy wynajmem lokalu. Rzadko kiedy zachodzi konieczność zatrudnienia nowego pracownika do samej obsługi maszyny. A to zwiększa opłacalność inwestycji.

Produkcja lodów włoskich - mk-komi.pl
Produkcja lodów włoskich jest prosta i szybka, zwłaszcza przy wykorzystaniu dobrej jakości maszyny.

Lody włoskie to sposób na przyciągnięcie nowych klientów

W sezonie wiosenno-letnim preferencje i potrzeby klientów cukierni zmieniają się. Musisz do nich dopasować ofertę swojej cukierni. Gorąca czekolada i szarlotka na ciepło nie sprzedadzą się dobrze w czasie wakacji. Aby Twój lokal pozostał konkurencyjny i nie „wypadł z obiegu”, musisz zaproponować gościom nowe, odświeżające propozycje. Lody włoskie mogą być hitem w okresie od maja do września. Możesz je sprzedawać zarówno na wynos, jak i serwować w lokalu – np. w eleganckich pucharkach, z dodatkiem syropów smakowych, owoców i innych składników.

Maszyna do lodów włoskich nie zajmuje dużo miejsca

W Twoim lokalu może się znaleźć nawet prosta i niewielka maszyna do lodów włoskich nablatowa, dla której znajdziesz miejsce w małej przestrzeni, którą dysponujesz. Alternatywnie możesz wybrać większe urządzenie i ustawić je w okolicach wejścia do lokalu, a nawet w specjalnym „okienku”, w którym pracownik będzie obsługiwał przechodniów na wynos. Inwestycja w takie urządzenie, pod warunkiem że wybierzesz sprawdzoną maszynę do lodów, zwróci się już nawet po jednym sezonie, a zyski będziesz generował przez kilka-kilkanaście kolejnych.

Czytaj więcej: Jaka maszyna do lodów włoskich? Przegląd możliwości

A może sprzedaż lodów tradycyjnych?

Lody soft są najprostsze do wyprodukowania, zwłaszcza jeśli ma to być działalność poboczna Twojego lokalu. A co z lodami rzemieślniczymi czy standardowymi lodami gałkowymi? Ich produkcja w cukierni jest możliwa, choć trzeba pamiętać, że to bardziej skomplikowana operacja. Przede wszystkim dlatego, że potrzebne są co najmniej dwie dodatkowe maszyny (pasteryzator+frezer i szoker) oraz szafa mroźnicza i witryna, z której deser będzie sprzedawany. Dlatego taka inwestycja, choć zwiększy konkurencyjność oferty, może być znacznie większym wyzwaniem.

Alternatywa to podjęcie współpracy z lokalnym producentem lodów rzemieślniczych, który np. dostarczy witrynę mroźniczą/konserwator i codziennie będzie dowozić gotowe desery. Twoim zadaniem będzie tylko (i aż) ich sprzedaż. Przy wynegocjowaniu dobrych warunków z takim kontrahentem to również może być rozsądny wybór, jednak sprzedaż lodów włoskich daje potencjał na wyższe zyski.

Chcesz wprowadzić lody włoskie do swojego lokalu? Skontaktuj się, a pomożemy Ci dobrać sprzęt do ich produkcji i zaplanować ich wdrożenie do oferty.